30 december: En heldag i huset

Idag har det varit en heldag i huset. Min sambo har varit där från klockan nio i imorse till klockan åtta ikväll. Han har grundat sovrumsgolvet med Jotun Kvist- och spärrgrund. Innan han grundade golvet så dammsög han golvet samt våt moppade det ett flertal gånger. Nu är golvet vitt och fint, fast det är mycket mer jobb innan  golvet är helt klart. Men fint blev det i alla fall.
 
Han har även målat sin walk-in-closet för andra gången och under halva eftermiddagen och kvällen fick han hjälp av min svärmor med att tapetsera i sin walk-in-closet. Tre väggar är målade och den fjärde väggen har tapeter. Han har valt två olika tapeter från Mulberrys senaste tapetkollektion, de är ganska häftiga faktiskt. Den ena tapeten som sitter längst ner är det klassiska "Mulberry-trädet" och över den sitter en tapet med fåglar på. På golvet skall han lägga en heltäckningsmatta i någon fräck färg. Troligtvis blir det en orange matta, som stämmer med någon av färgerna i tapeten. Sedan skall det in med garderobsinredning också. Lägger upp bild på färdigt tapet resultat en annan dag. 
 
 
 
 
 
Själv har jag målat på garderoben idag med. Den är i princip klar. Jag skall måla en omgång till med metall färg på stången i garderoben, sedan är garderoben klar. Jag har även grundmålat samt toppmålat garderobsdörren, lister, dörrfoder osv.
 
 
Vid sju ikväll körde jag och hämtade Hilding och så lagade jag middag till mig och sambon. Vi var hungriga såhär efter en heldag med renovering...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0