Framsteg

Framsteg har skett på gästtoaletten idag. Svärföräldrarna satte upp tapeten
från Pip. Vi är så förälskade i den! Vi kunde inte sluta titta på den,
den är helt underbar...
 
Det saknas lite små pill och detaljer, bland annat
i skarven mellan tapet och kakel. I veckan monteras förhoppningsvis toalettstol
och tvättställ också... Spännande. Vi har målat dörren som skall hakas på också förstås.
 
 
Istället för arbetslampan skall vi ha en fin ljuskrona när det är klart
 
 
 
Här kommer toalettstolen att monteras nu i veckan
 
 
 
Mysig gästtoalett
 
 
Här kommer tvättstället att sitta
 
 
 
Annars har jag målat fönster hela dagen. Jag var också ute i landen och gjorde ett
försök att rensa bort det som kändes som ett ton löv. Jag gav upp. Det var för svårt.
Jag får ta lövsugen och lövblåsen till min hjälp istället - och Kalle förstås.
 
Kalle och pappa har också målat och slipat väggarna i Tv rummet som
var bredspacklade. Inget jag tog bilder på direkt.
Tjockt lager fint slipdamm överallt på nedervåningen, det vill jag helst glömma...
 
Men nu är väggarna slipade i alla fall och ett steg närmare att få upp tapet på väggarna.
Vi skall göra samma procedur i matsalen nu i veckan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0