Som julafton...

 
Under min semestervecka har jag haft lite tid att packa upp saker
som har stått i ett av rummen på övervåningen. Där finns påsar, kartonger, you name it
med en himla massa saker till huset.
 
Det slog mig (och Kalle) när vi packade upp allting att vi hade helt glömt
bort de flesta sakerna. Det är saker som vi köpte för ungefär ett år sedan
när vi precis hade köpt prästgården. Sedan dess har de legat och väntat
på att få komma upp. Så det blev rena rama julafton för oss här...
 
 
 
Vinkylare
 
 
 
En vacker murgröna i en vacker gammal plåtburk som kruka inne i Kalles herrum
 
 
 
Ljuslykta i matsalen
 
 
 
Så söta små gamla espresso koppar
 
 
 
En antik urna i porslin. Till vintern tänker jag plantera hyacinter i den.
 
 
 
 
 
Jag älskar de här gamla emalj burkarna! Jag fick dem i julklapp förra året
av mina svärföräldrar. De kommer faktiskt från Frankrike och har riktigt
många år på nacken. De passar utmärkt i vårt kök!
 
Om jag någon gång inte känner för att ha dem uppradade såhär så är de
så praktiska för de fungerar som sådana där ryska dockor.
Man stoppar alla burkar i den stora burken helt enkelt!
 
 
 
Obligatoriska köksvågen finns på plats
 
 
 
Gör ditt eget kaffe direkt i den här antika kaffe koppen! Häftig pryl tycker vi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hannah

Fint!! Gillar de söta små kopparna

2013-08-18 @ 20:44:48
URL: http://hannahemelia.blogspot.com

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0