Gästrum 2

Här kommer bilder på det andra gästrummet i huset.
Lite mer färdigt inredningsmässigt än det första som jag visat tidigare.
 
 
 
Här står mitt egenmålade gamla bord.
Här finns plats för gästernas smycken på smyckesstället som
smälter in alldeles för bra på den här bilden...
 
 
 
 
Den här hyllan med plats för gästernas kläder har jag tillverkat själv.
Jag tog en lång ask bräda och sågade av till lagom längd och
målade den vit.
 
Sedan sågade jag av en rundstav till samma längd (skaftet till en sopborste)
och målade även den vit.
 
Till sist köpte jag vita konsoller med utrymme för rundstaven som jag bara
placerade i hålrummet på konsollerna. Vips så har du en hylla
och en klädstång.
Praktiskt med den fina galgen som jag hittade som har många krokar.
 
 
Den här gamla hyllan satt i hallen när vi köpte huset och var brun och ful
(se min förvandling av den i tidigare inlägg).
Nu fungerar den som avställningsyta vid gästsängarna och under hyllan
finns plats för tidningar, väldigt smart faktiskt.
 
 
 
 
 
Röd rund sammetskudde, extra engelskt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fantastiskt fint!!:-)

Svar: Tack! :)
lindashus.blogg.se

2013-12-17 @ 11:29:48
URL: http://aochmflyttarin.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0