Idé till köket

Jag har fått en idé till vårt kök. Vi har två platser i köket som kan ha taklampa.
Vi har spottar i taket och övrig köksbeslysning här och var men vi kan ha ytterligare takbelysning.
 
Även om all belysning i köket är dimbar så kan det ibland vara mysigt att inte ha
spottarna igång eller varför inte i kombination med en vacker taklampa?
Om allt ändå är dimbart så kan det ju vara mysigt med olika ljuskällor.
Det värsta vi vet är kritvit och stark belysning. Det skall vara ett varmt och mjukt sken,
något som vi alltid tänker på när vi väljer belysning i huset.
 
Så nu har jag hittat en stor ljuslykta från Tine K som jag vill hänga en lampa i.
Den här lyktan / lampan hade passat perfekt i stilen i vårt kök och det är
så kul att ha en annorlunda taklampa, särskilt när det är en ljuslykta egentligen.
Det innebär ju att man blir ganska ensam om sin taklampa.
I så fall får det alltså bli två likadana till köket.
 
Jag funderar på någon av dessa.
 
Lantern Tine K
 
LANTERNM_JF.jpg - Lanterna 4-kantig 48 cm Medium - Heminredning på nätet hos Inreda.com
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0