Huvudbry...

Jag har i ett par veckors tid haft rejält huvudbry kring tapetvalet i hallen / entrén. När vi köpte huset och under hösten / vintern har jag varit helt bestämd på en tapet från Lewis & Wood som är helt fantastisk!
 
 
 
 
 
 
Ungefär såhär kommer det bli med tapeten från Lewis & Wood för vi skall ha en boasering (inte panelskivor/pärlspont utan snarare träskivor med spegelmönster i) som skall målas vit.
Om vi väljer den här tapeten så går den i bra harmoni med matsalstapeten från Ralph Lauren som jag visat i ett inlägg tidigare. Från hallen ser man ju rakt in i matsalen. Golvet till den här tapeten målas i så fall vitt med stora schackrutor i en färg i samma ton som tapeten.
 
 
Men så fann jag en annan drömtapet (givetvis!) och nu vet jag inte vilken det skall bli. Den andra tapeten är från Zoffany och heter "Nostell priory". Vi har funderat på den här svarta med en vit boasering och kanske ett målat svart plankgolv, eller vitt... Zoffany tapeten är även fin i den guld gröna botten och även dessa tapeter stämmer med matsalens tapet...
 
 
 
 
 
 
 Till tapeten (oavsett vilken tapet) kommer det att sitta en hög "boasering", 150 cm. Den satt ju inte där från början utan den gör snickarna åt oss. Det kommer bli väldigt fint vilket som men jag kan verkligen inte bestämma mig...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0