Mitten av januari 2013

 
Det går undan i prästgården, minst sagt. Och i detta nu ser det inte ut som på bilderna ovan över huvud taget... Jag bakåtdaterar ju nu så håll tillgodo. Snart kommer bilder som är mer "up to date" och mer rättvisande än dessa. Men jag måste ju visa hela processen...
 
Den första bilden föreställer mitt lilla fönster som jag grundmålade innan det monterades upp i köket, i serveringstrappans vägg (som ni ser på bilen längre ner).
 
Jag, Kalle och min pappa ägnade hur många timmar som helst åt att måla 650 meter tak till kök oh badrum samt serveringsgång. Vi täckmålade inte utan vi grundmålade "bara". När taket satt på plats sprutmålades det vitt.
 
Badrum och kök har fått upp gipsväggar.
 
Mina svärföräldrar sätter fin tapet från Sandbergs i hallen på övervåningen. Vi fick proffshjälp av målaren med att sätta tapeten i den stora trappan, smått livsfarligt att hänga i stegen där faktiskt. Men det gick bra och nu är det färdigtapetserat i det rummet.
 
Och Kalle kom hem med fina rosa (min favorit färg!) tulpaner till mig en kväll efter jobbet, vårkänsla - check!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0