Random pictures...

 
Trappan skrapas och slipas i omgångar. Den är enorm och det tar tid att få den så pass ren så att vi kan måla den vit...
 
Golven i kök, badrum, toalett är flytspacklade den sista gången över golvvärmen. Redo att "prima" och sedan lägga klinker.
 
Den stora hallen / entrén väntar vi med till sist eftersom alla hantverkare och vi springer där hela tiden. Ett hål har dock förberetts där vi skall sätta in ett ca 100-150 år gammalt träfönster med massa spröjs.
 
Tapeten i hallen på övervåningen blev fin. Det blir ljust och stiligt. Trappräcket är ju tillverkat i äldre stil av de duktiga snickarna. Vi är mer än nöjda om man säger så...
 
Varje söndag står jag i ett av rummen i huset och stryker dörrar. Jag har tappat räkningen på hur många jag gjort hitills. Och jag vågar inte tänka på det antal dörrar som återstår...
 
 

Kommentarer
Postat av: Hannis

Svar: Nej jag gjorde inte mer än att slipa dörren i flera timmar innan jag la på färgen.....Men är visst en hel del förarbete innan man kan lägga på den riktiga färgen..Kram

2013-02-09 @ 12:49:00
URL: http://underbarahannah.blogspot.com
Postat av: Hannis

Svar: Jaha du ja det var en hel del att göra då. Får hoppas de sitter bättre då..
Det är Claras tapet;)

2013-02-09 @ 14:15:36
URL: http://underbarahannah.blogspot.com

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0