Utsikt

 
Vår utsikt från ett av rummens fönster på övervåningen. Det låter säkert helt knäppt det här.
Men jag tycker att det är väldigt fint och fridfullt med utsikten över kyrkviken (sjön ligger bakom kyrkan), den vackra stora kyrkan och kyrkogården. Till saken hör ju att jag gillar kyrkor. Jag tycker att kyrkor är väldigt vackra, ståtliga, välgjorda byggnader och att bo såhär i en prästgård vid en kyrka känns faktiskt inte så pjåkigt. Många skulle kanske rynka på näsan över detta, men jag gillar det i alla fall.
Jag kan väl tillägga att utsikten är mycket finare på våren / sommaren med allt grönt och en sol som skiner. Den här bilen blev ganska grå och tråkig vid närmare eftertankke.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0