Lilla Blomsterträdgården

Kalle skämtar med mig och kallar vår trädgård uppe vid huset för "lilla blomsterträdgården"
eftersom jag lägger ner massor med tid och pengar på blommor och att smycka
utsidan av huset med omnejd...
 
Jag älskar blommor i trädgården och att skapa olika arrangemang på olika platser
i trädgården. Här kommer bilder på vad jag gjort under de fem veckorna som vi bott i huset...
 
 
 
Entrén ser lite trevligare ut sedan jag målat dörrar, räcke,
bytt lampa, städat upp och planterat lite växter.
 
 
 
 
 
 
Baksidan av huset med altan och balkong över
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har målat om alla rostiga "galler" (vet inte vad det heter egentligen) som
ligger vid varje stentrappa. De fick en blank svart färg istället så det
ser mycket fräschare och trevligare ut
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här gamla stolen hittade vi när vi köpte huset.
Den håller knappt ihop men Kalle har tvättat av den. Kanske den målas någon dag.
Annars tänkte jag att jag sätter en kruka på den med en blomma i.
 
 
 
Utmed baksidans fasad klättrar vindruvor och päron eller äppelträd. Vi vet
nämligen inte om det är päron eller äppel...
 
Det har inte jag varit duktig och hunnit fixa utan det fanns såklart från början.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0