Pics from Today

Lördagen har spenderats ute på promenad i härligt vårväder med Hilding. Efter promenaden fick han bums in i duschen eftersom han inte var vit längre utan svart av all smuts som finns på vägarna
vid denna tidpunkten på året. Sedan blev vädret grått och regnet kom.
 
Eftermiddagen spenderades i huset där jag målat, målat och målat. Kalle har också målat. Vi har målat dörrar, foder, fönster, tak, lister, element... you name it. Min pappa har slipat färdigt den stora trappan. Finally!!! Lite bilder kommer här.
 
Det här sovrummet får nya tapeter i morgon och nya golv i veckan...
 
Här målade vi element, foder, dörrar, fönster, lister. Svärfar målade taket igår.
 
 
Organiserat kaos? En av alla fördelar med ett stort hus är att det alltid finns stora
rum och utrymmen som kan rymma all "skit" och allt annat som behöver
förvaras under tiden som man renoverar resten av huset. På så vis
märker man inte ens röran när man renoverar.
 
 
Från hallen ser man två sovrum. Det som är rosa får nya tapeter under morgondagen.
 
Min pappa slipade färdigt trappan! Yes! Snart dags för målning här då....
 
Bild från trappan ner i hallen. Dörren som är stängd leder in i gymmet. Den andra
dörröppningen leder till serveringsgång och kök.
 
Fönstret som jag grundmålat och som skall sitta i en vägg i hallen. Det gula
är maskeringstejp som tog 45 minuter att sätta dit...
 
Idag har jag grundoljat ett fönster. Den är till för att skydda träet i typ all evighet (om jag förstått det rätt). Nästa steg är att grundmåla det, sedan skall det kittas och bytas rutor (när man skrapar fönster klirrar man en och annan ruta för man måste vara så våldsam. På detta fönster gick tre rutor sönder...). Efter grundmålning och kittning är det dags för två till tre toppstrykningar. Mycket jobb!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0