Uppdatering Kök

I veckan har det hänt mycket i köket som har bidragit till att jag LÄNGTAR så efter att flytta in och börja använda köket. Jag har ju min egen "bak bänk" med egen ugn, diskho och allt. Här skall bakas.... ;)
 
I måndags var de duktiga snickarna här och satte dit luckor och lådor samt porslinsknopparna. Det saknades en lucka till lådan under sittbänken som får dit senare. Köpmannadisken är inte heller färdig ännu. Det skall dit fler detaljer och sidostycken. Vid min bakbänk skall det sitta två konsoller samt en hylla på väggen med fack för mjöl, socker, havregryn osv.
 
I går var det hantverkare i köket och satte granit bänkskivan på plats. Så nu ser man verkligen hur köket kommer att se ut. Det som saknas nu är såklart vitvarorna, vatten kranar, kakel, spottarna i taket skall sågas ut och placeras på plats, ytterdörren skall målas vit samt tapeter och ett fönster som vi just
nu har nere för renovering.
 
 
Vyn in i köket från matsalen
 
 
 
Köpmannadisken som fortfarande är ofärdig
 
 
Sittbänken som saknar en lucka framför lådan
 
 
I utrymmet skall en vinkyl från Falcon in. Här kommer jag väl sitta med ett glas
vin på sittbänken och se på när Kalle lagar middag... ;)
 
 
 
I utrymmet här skall en diskmaskin in med en täcklucka framför
 
 
Kranarna är inte på plats ännu och diskhon är ännu inte monterad
 
 
Här skymtar man min bak bänk med egen ugn och egen diskho. På väggen
skall en hylla sitta med olika fack för ingredienser till bakningen.
Spisen kommer även finnas här med en fläkt över.
 
 
Min lilla diskho. Även praktiskt med med den här diskhon när man står vid spisen.
 
 
 
 
 
 
 
Vi har valt belysning i form av spottar med varm vitt sken inuti alla skåp samt under alla skåp
överallt i köket. Det kommer även vara spottar i taket. All belysning i köket är dimbar,
även den inne i skåpen och under skåpen.
 
 
Vackra porslinsknoppar
 

Kommentarer
Postat av: Hannah

WOW....Vackert kök, tänk när de är färdigt!!

2013-03-29 @ 00:32:06
URL: http://underbarahannah.blogspot.com

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0