Köket

Köket står fortfarande ganska still, tyvärr. Dock har hantverkarna satt upp snickerier
vid köpmannadisken och vid min bakbänk. Nu skall detta spacklas, slipas och
målas några lager med färg för att få till den platsbyggda känslan. Även det lilla fönstret har
kommit på plats. Den ena snickaren gjorde ett litet innanfönster eftersom det skulle dra för mycket annars.
Det blev jättefint.
 
För tillfället har vi inte fått några vitvaror på plats. Alla vitvaror står mitt i köket och tar en massa plats.
Fläkten var sönder inuti så vi har väntat på en reservdel som nu kommit. Förhoppningsvis kommer
fläkten på plats nu snart. Kylen / Frysen samt diskmaskinen skall rörmokaren sätta på plats
efter att ha kopplat ihop vatten. Spisen skall elektrikern sätta dit, likaså ugnen borta vid
min bakbänk. När det gäller vinkylen gjorde vi den makabra upptäckten förra helgen
att den inte gick in! Det feldade på 1 cm. Någon har mätt fel när köket ritades / byggdes.
Så i veckan kom en snickare och tog bort ena sidan där vinkylen skall stå och vi får alltså göra om hela processen där. Vi får spackla, slipa och måla flera lager med färg IGEN! Jaja, nu får den i alla fall plats...
 
 
Inne i köpmannadisken skall vi nog sätta panel. Jag tror det blir snyggare än att sätta tapet
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0