Projekt: Takkrona i trappan

 

 

Ett evigt letande...

 

Sedan vi köpte huset för snart ett år sedan har jag varit fast bestämd med att

vi skall ha en lite större takkrona i den stora trappan. Jag har letat och letat.

Det får inte vara en alltför liten takkrona då rymden är så stor så att den riskerar att

försvinna. Samtidigt skall den inte kosta skjortan heller.

Nu har vi nästan bestämt oss för den här som är relativt stor, 75 cm hög. Jag skall

bara kika i en butik i stan också innan jag lägger en beställning...

 

Nästa problem är då hur vi skall få dit den. Elen är fixad redan, av elektriker.

Elektrikern skall också få "äran" att stå på en stege i trappan och nå upp de fem meterna

där den skall hänga... Jag pratade med honom om det i fredags och han ville att vi skulle fixa

en takkrona så att han kan hänga dit den samtdigt som han drar elen upp dit, så att han

slipper klättra och balansera två gånger.

 

 
Det här är när tapeten skulle upp på den höga väggen. Målaren har alltså också
balanserat på en stege där uppe...
 
 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0