Längtan

Vad jag längtar efter sommaren! Det är ju alltid så - att när det är sommar,
så längtar man till höstmys och vinter med all snö och jul. Och så är det tvärtom
när vintern väl är här, ja då vill man ha sommar. Jag tror att de flesta kan känna igen sig i det.
Man längtar alltid efter något som man inte har...
 
Det som hjälper mig i dessa "svåra" tider är att botanisera bland alla härliga sommarbilder...
 
 
Chokladtårta med jordgubbsmousse och svenska gubbar!
 
 
Vår lilla mini midsommar stång, så gullig...
 
 
Min favoritblomma: Pelargon (här i det soliga köksfönstret)
 
 
De härliga sittgungorna på verandan har utnyttjats till max i år.
 
I dem har jag solat, sovit, läst tidningar / böcker, fikat, druckit vin...
 
 
Rosor och pelargoner på verandan
 
 
 
Fin utsikt över en del av trädgården. Vindruvor som klänger på husväggen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0