Bord

 
Mitt projekt den senaste tiden har varit att måla ett urgammalt bord.
Här visar jag hur det har gått till.
 
 
Så här såg alltså bordet ut från allra första början.
Därefter grundmålade jag två lager och tog plet stop på bordsskivan
för att förhindra att de stora mörka fläckarna skulle lysa igenom.
 
 
Markerade upp ett rutsystem med tejp efter
grundmålning och topp strykning två lager vardera
 
 
 
 
Målade vitt i rutorna som skulle bli röda för att den röda
färgen inte skall flyta ut sedan
 
 
Målade röd färg fem strykningar
 
 
Klart!
 
 
Här är ett av gästrummen där bordet skall stå.
Jag hoppas att vi kan rensa ut här snart och få ordning på rummet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0