Antika skedar

Vid bjudningar brukar vi använda de här stora matskedarna. Jag har köpt dem på
en antik- och loppismarknad i närheten. Skedarna är verkligen gigantiska och
jag tror att det är soppskedar men jag är osäker.
 
Jag använder dem dock till lite allt möjligt. Jag tycker att de är för stora
för att äta med så jag brukar ha dem som uppläggnings- och serveringsskedar.
Jag har sex stycken av samma sort. Nästa gång jag skall till loppisen
skall jag köpa fler liknande skedar. Det kan vara fint att duka med dem
och ha dem som bordsplacering. Man kan skriva personens namn på ett fint
papper och knyta fast i skeden med ett vacker litet band.
 
Kapsylöppnaren på bilden är dock nytillverkad.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0