Till vårt Bibliotek

 
I Biblioteket skall vi ha ett gammalt sekelskiftespiano. Jag vill ha ett svart men
har även sett bra resultat när man har målat det vitt. Men i den miljö som vi
eftersträvar i Biblioteket så passar det nog bäst med ett svart.
 
När jag var yngre tog jag pianolektioner och kunde spela. Idag kan jag inte spela. Punkt.
Men min ambition är att ta upp det intresset igen och att pianot såklart skall användas.
 
Jag har sett att det är vanligt på Blocket och liknande sidor att man skänker bort
sådana här fina pjäser, men då brukar de också vara helt slut och går heller inte att laga.
Och jag vill ju inte ha ett piano enbart som prydnad utan det skall faktiskt gå att använda också.
Biblioteket skall ju bli ett sällskapsrum där man kan umgås och ta det lugnt.
 
Bilderna är från en tidning, därmed dålig kvalité.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0